lördag 9 januari 2010

Det som göms i snö... / Whats hidden in snow...

Tänk, ibland kan det faktiskt vara roligt att städa, tro det eller ej. Härom dagen städade jag min lilla atelje. Bland bråte och annat gammalt och glömt hittade jag en ej avslutad skulptur, en gudinnaliknande gestalt i gips och annat jag hade till hands. Min tanke då var att gjuta den i sand, men tydligen lade jag det på is istället (=
Så nu har jag börjat restaurera henne och tänkte spinna vidare på iden och göra fler gudinnor för att gjutas i glas.
Kram
Belive it or not, sometimes its quite a satisfied feeling to clean up in the mess. The other day i was cleaning in my little studio. And among that old garbage I found an unfinished sculpture, a goddess-like shape made of plaster and other things I had in supply at the time. My thought then was to make it a glassculpture casted in sand. Now I´ve started to restore her and I will also make more of these goddess moulds for sandcasting.
xxxxxxxxxxxxx





7 kommentarer:

m sa...

i'm sure she will be a beautiful glass sculpture. its good that she was rescued from the rubbish :o)
will you show us when she is finished ?
Hope you are well dear.
xxx

Katta sa...

Men åh vad läckert! Blir nog bra i vilket material som helst, vad duktig du är! Kram Katta

Norregård sa...

Vilken underbar Gudinna!! Det måste du bara spinna vidare på!!
Hoppas allt är bra med Er! Vi håller på att rensa i garderober och städa ut Julen! Vilken röra det är här....Men det känns alltid skönt att rensa!! I morgon börjar jag jobba efter min långa ledighet.
Hua, det kommer bli jobbigt..
Lycka till ikväll på min utlottning!!
Kram Kram Malin

Elisa Day sa...

Vad hon är vacker! Magisk! Får mig att drömma om fantasivärldar. kram

Unknown sa...

i love your blog! your art is amazing-so gorgeous and ethereal! thanks for stopping by my blog-i will add yours as well.

Katta sa...

Hej du militanta ekologian! ;D Tycker det var ett bra ord, är rätt så ekologisk jag med önskar fler var. Ha en bra dag, kram Katta

Elisa Day sa...

Jag gillar vintern, så låter hade inget med det att göra. Har bara den i huvudet just nu och tyckte den passade när jag såg den övergivna strandbollen på stranden. Var ute och gick i skogen i flera timmar idag. Det är så vackert nu när träden är vita och solen sken.