lördag 2 januari 2010

Glaskonst Brahman/ GlassArt Brahman

Denna skulptur är gjuten i sand och är ca 40 cm hög. En tung pjäs som jag döpt till Brahman och som senare såldes under en av mina utställningar. Jag älskar tekniken att sandgjuta och min dröm är att i framtiden bygga upp ett glasgjuteri här på skånska romeleåsen. Nu önskar jag alla en god fortsättning på det nya decenniet! Kram
This piece is casted in sand and is approx 40 cm high. A heavy piece named Brahman who was sold during one of my exhibitions. I love the technique and my dream is to build up a hotshop for sandcasting. Now I wish you all a nice start at this new decade!
xxxxxxxxxxxx



3 kommentarer:

Ullen sa...

Hej Stina! Du har verkligen talang för det där, Brahman är jättefin och ser verkligen proffsig ut:) Malin hade ditt halsband på nyårsafton och vi kunde kolla in det på nära håll, jättevackert tyckte alla!!!
Grattis i efterskott, hoppas du har kunnat välja ut en fin lykta. Jag har själv trånat efter en marockansk lykta i veckan, dock inte lika färgglad som de på dina bilder. Det blev inget inköp, den var lite för dyr trots att det var rea. Båda barnen har födelsedag i januari så det gäller att hålla i slantarna!!
Gott Nytt År och hoppas att ni hade en trevlig nyårsafton:)
Kram Ullen

Katta sa...

Vad vackert!! Låter ju otroligt spännande med gjuteiet, hoppas verkligen du får möjligheten nån gång till det.Önskar dej en riktigt bra fortsättning på 2010. Kraaaam Katta

Norregård sa...

Hej Stina!!
Du är inte dålig;o) Så vacker..Förstår att den är såld!!
Tänkte tala om att jag hade ditt halsband på Nyårsafton, men ser att Ullen hann före...hihi...
Jag är så glad för det, det är så fint!! Hoppas att allt är väl med Er! God fortsättning;o)
Kram Kram Malin