söndag 6 december 2009

Julstämning/Christmas spirit

I helgen var vi på tivoli i Köpenhamn för att få in den rätta julstämningen. Det var tidvis väldigt hysteriskt med alla dessa människor som skulle åka karusell, äta eller köpa hantverk i något av alla marknadsstånd som sålde allt mellan himmel och jord. Sonen fick förvisso sin karusell-längtan stillad, fast kön till de flesta attraktioner var kilometerlånga. Men jag får nog erkänna att vi var lätt slitna efter en hel dag i denna vackra stad. Tur att det var så vackert, för det är det verkligen, med tusentals och åter tusentals lampor i alla former och färger, julpynt, tomtar och glöggdoft.
Alla bilder är inte mina, några är även från tivolis hemsida.
Så önskar jag er också en härligt mysig andra advent!
This weekend we were at the tivoli in copenhagen to get the right christmasspirit. It was mostly a quite hysterical atmosphere with all those people waiting for the carousels, having something to eat or buying something from all those bazaars selling crafts and other stuff. My son was happy for all those carousels and that was the main thing about going in the first place. But I have to admit we were a bit tired at the end of the day. Anyway its amazingly beautiful with all those thousands lights in different shapes and colours and the smell of christmas was obvious.
Not all those pics are mine, some of them are from tivolis homepage.
And I wish you all a nice second advent sunday!







6 kommentarer:

Norregård sa...

Så stämningsfulla bilder Stina!!
Kan tänka mig att det var mycket folk...Bra att Alvin är nöjd! Han drog ju mitt namn den gulliga ungen!! I går var vi på Wallmans Salonger i Kalmar salen och jag måste erkänna att jag hade svårt att välja mellan mina smycken..Filip fick bestämma till slut och han valde ditt;o) Jag var så fiiiin i det!! Mamma är grön av avund...hihi..
Ha en mysig kväll!!
Kram Kram Malin

Ullen sa...

Hej Stina! Det är verkligen stämningsfullt med ett julpyntat Tivoli! Vi har också varit där ett par gånger, och jag tycker det var mysigt fast det var mycket folk. God glögg... Köpenhamn är ju en väldigt mysig stad! Jag har äntligen fått lite julkänsla här hemma. Vi har varit hemma hela helgen, så vi har hunnit med att pyssla en del.
Ha det bra!
Kram Ullen:)

Lúcia sa...

Hi, how are you?
These images are great! So bright and radiant.
Bye,
Lúcia
www.fazemosdeconta.com

Katta sa...

Det är en dröm jag har att få gå på Tivoli i adventstider, fast jag längtar inte direkt efter att trängas och köa men det ser så fint ut. Önskar dej en trevlig start på veckan, kram Katta

Elisa Day sa...

Drömmer om att åka till Köpenhamn. kanske inte att trängas med alla, så jag åker gärna en annan helg än nu. Kram

Katta sa...

Stackars din son,hoppas han blir bättre snabbt finns inget jobbigare än när barnen är magsjuka.Ha det bra i allt kram Katta